Știri recente, analize complexe, fii informat!

Caută
Close this search box.

Reacția APAREGIO Gorj în cazul debranșărilor de la rețeaua de apă

Distribuie:

Actualizat la: 2023-07-12 14:54:32
acum 11 luni

“Atmosfera toridă din aceste zile a fost încinsă și mai tare de reacții furibunde la acțiunile de debranșare de la sistemul public de alimentare cu apă a unor asociații de proprietari rău platnice, acțiuni întreprinse de către APAREGIO GORJ S.A.

Disconfortul creat este maxim, fiind afectați și cetățeni onești(cărora le înțelegem indignarea), care își respectă lunar obligațiile de plată pentru serviciile prestate, singura lor vină fiind aceea că se găsesc într-o asociere pe care nu o pot rupe cu cei care au generat această situație.

Nu comentăm reacțiile, unele chiar deplasate, ci expunem faptele, pentru a evita ceea ce am indicat în motto. Plângerile făcute la autorități, acuzele de abuz, nu rezolvă problemele, iar inflexibilitatea APAREGIO GORJ S.A. de a se lăsa intimidată de amenințări și de jalbe transmise oficialităților o dovedește.

Debranșarea de la rețeaua publică de distribuție a apei a fost cauzată de debitele restante ale asociațiilor, și trebuie precizat că asociația este utilizatorul și semnatarul contractului de furnizare apă potabilă cu operatorul, care facturează contravaloarea consumului colectiv de apă. Modul cum este împărțit acestconsum pe apartamente sau pe scări nu este atributul Companiei(care nu știe nici cum sunt efectuate plățile individuale aferente).

Procesul de recuperare a creanțelor pentru utilități estereglementat de legislația specifică în domeniu, precum și de contractul încheiat între furnizorul de utilități și consumator, APAREGIO GORJ S.A. acționând potrivit drepturilor legale șicontractuale pe care le are, iar partenerul de dialog contractual este cel îndrituit să reprezinte asociația, și anume administratorulacesteia, persoana, fizică sau juridică, cu care a fost încheiatcontractul de administrare.

Bun, bun, dar ce ar trebui să fie făcut pentru a evita astfel de situații neplăcute? Cred că se înțelege de la sine, respectarearegulilor. Pentru a le respecta însă, în primul rând trebuiecunoscute. Traiul în comun presupune drepturi și obligații, celeale membrilor asociațiilor de proprietari fiind consacrate de Legea 186 din 2018 privind înființarea, organizarea șifuncționarea asociațiilor de proprietari și administrareacondominiilor.

În acest sens, atestarea administratorilor (potrivit legii, de cătreprimar) care dețin certificate de calificare profesionale, ar daasigurări că aceștia au dreptul de a administra asociațiile, fiindpregătiți pentru această activitate. 

Aici se impune o discuție – faptul că cetățenii nemulțumițisolicită audiențe în valuri nu deranjează. Deranjează lipsa de asumare a celor care îi trimit la APAREGIO GORJ S.A., neexplicându-le factorii generatori ai situației. Problemele au rezolvare, dar este necesară implicarea, și pentru a ilustra acesttruism, o să prezentăm un exemplu de bune (foste rele) practici, și anume exemplul Asociației nr. 27, care deservește 22 de scăride bloc situate în Str. Gh. Bărboi din Municipiul Târgu Jiu.

În ianuarie 2023, aceasta era o asociație cu probleme. Mari. Nuera înființată legal, potrivit Legii 186/2018, și avea datorii la APAREGIO GORJ S.A. de peste 105 mii lei. Periodic blocurileasociației erau debranșate de la rețeaua de distribuție a apeipentru neplată, debranșări urmate de valuri de reclamații, plângeri și invective.

Acum asociația nu mai are nicio datorie la operator și au fostfăcute și demersurile în vederea contorizării individuale a maimultor scări de bloc. Cum s-a ajuns aici? Cred că merită să fie întrebați, pentru că au dovedit că au soluții. Aceastătransformare radicală, benefică, operată de noul administrator, a fost generată în primul rând de schimbarea opticii proprietarilorcare au înțeles într-un final că a da vina pe alții pentru ceea ce lise întâmplă nu rezolvă problema, ci crează altele și că ei sunt ceicare își făuresc condițiile propriului confort. Sau disconfort.”, a transmis Aparegio Gorj.