Știri recente, analize complexe, fii informat!

Caută
Close this search box.

Ședință de lucru cu primarii pentru implementarea proiectului “Microbuze electrice pentru elevii Județului Gorj”

Distribuie:

Actualizat la: 2024-02-28 12:23:12
acum 7 luni

Consiliul Județean Gorj a organizat astăzi, 28.02.2024, o întâlnire de lucru cu reprezentanții legali ai autorităților publice locale, beneficiare de microbuze electrice pentru transportul elevilor din județ. Contractul pentru furnizarea celor 27 de microbuze electrice școlare a fost semnat în 12 februarie 2024, valoarea totală a proiectului fiind de peste 36 de milioane de lei, inclusiv TVA. Un pas important în implementarea proiectului îl constituie urgentarea montării stațiilor de încărcare, de către fiecare autoritate publică locală care va beneficia de microbuze, având în vedere că termenul pentru punerea acestora în funcțiune este destul de scurt, respectiv 31.05.2024.

Proiectul „Microbuze electrice pentru elevii Județului Gorj”, cod 20este finanțat în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență al României, Componenta C15–Educație/Reforma 6: Actualizarea cadrului legislativ pentru a asigura standarde ecologice de proiectare, construcție și dotare în sistemul de învățământ preuniversitar\Investiția 10: Dezvoltarea rețelei de școli verzi și achiziționarea de microbuze verzi.

Proiectul se derulează în baza Contractului de finanțare nr. 11998/12.09.2023, semnat între Ministerul Educației, în calitate de coordonator de reforme și/sau investiții, responsabil pentru Componenta C15 – Educație a Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și finanțator pentru apelul de proiecte Microbuze electrice pentru elevi” și UAT Județul Gorj, prin Consiliul Județean, în calitate de Beneficiar.

Obiectivul proiectului „Microbuze electrice pentru elevii Județului Gorj” vizează îmbunătățirea condițiilor de transport pentru elevi, cu precădere pentru elevii din zonele izolate, prin furnizarea de microbuze școlare electrice, prietenoase cu mediul și cu un consum energetic redus.

În urma evaluării procedurii de achiziție publică – Furnizare microbuze electrice pentru elevii Județului Gorj, în data de 12.02.2024 a fost semnat, la sediul beneficiarului – Consiliul Județean Gorj, contractul de furnizare cu operatorul economic desemnat câștigător, având ca obiect furnizarea unui număr de 27 microbuze electrice școlare de 16+1 locuri, cu un termen de livrare de 150 zile de la data semnării contractului.

Conform prevederilor Ghidului solicitantului, beneficiarii eligibili au emis Hotărâri de Consiliu Local, prin care și-au asumat angajamentul de a amplasa o stație de încărcare pe raza U.A.T.-ului, până cel mai târziu la data de 31.08.2024.

Având în vedere că, termenul de livrare a microbuzelor electrice, conform contractului de furnizare, este mult mai scurt, în cadrul ședinței de lucru, participanților le-au fost puse la dispoziție caracteristici tehnice pentru montarea stațiilor de încărcare, cu adresabilitatea de a fi realizate până cel târziu la data de 31.05.2024, în caz contrar, existând posibilitatea atribuirii microbuzului electric unui alt beneficiar eligibil care a obținut un punctaj mai mic.

Prin implementarea acestui proiect se urmărește facilitarea accesului copiilor la educație, prin protejarea mediului înconjurător, contribuind în același timp și la obiectivul Uniunii Europene de a reduce emisiile nete de gaze cu efect de seră cu cel puțin 55% până în 2030.”

Educația pentru mediu și schimbări climatice devine o prioritate, iar infrastructura unităților de învățământ trebuie să fie adaptată standardelor europene de dezvoltare sustenabilă.

Pe lângă asigurarea mobilității urbane verzi, prin achiziționarea de microbuze electrice, prietenoase cu mediul și cu un consum energetic redus, pregătim și conștientizăm generațiile viitoare în ceea ce privește schimbările climatice.